Były sobie audycje...

Był sobie kiedyś w latach 90’ magazyn fantastyki Radia WaWa. Program ukazywał się na antenie prze kilka lat, a jego zniknięcie zapoczątkowało zmiany warszawskiej rozgłośni – zmiany na gorsze.
Audycję zapoczątkował Tomasz Kołodziejczak, pisarz i propagator szeroko pojętej fantastyki i SF. Program traktował o literaturze, komiksie, filmie, grach wszelakiej maści. Traktował o tematach ściśle powiązanych ze sobą wspólnym nurtem fantasty i SF.
Na łamach audycji można było usłyszeć krótkie recenzje, zwiastuny nowości oraz dyskusje na tematy nam bliskie, toczone przez twórców oraz zaproszonych gości.
Nie obyło się też bez konkursów i programów orientowanych na specyficzne tematy, tudzież krótkich felietonów.
Tak, w tamtych latach z przyjemnością zasiadałem z książką w ręku przy radioodbiorniku słuchając ludzi kształtujących w tamtych czasach scenę fantasy/SF.
Niestety wszystko, co dobre kiedyś się kończy. Z powodów całkowicie mi nieznanych bądź niezrozumiałych program opuścił eter a jego miejsce zajęła żałosna komercja słyszana do dziś we wszystkich prywatnych rozgłośniach radiowych.

Minęły następne lata, w niepamięci odszedł MIM i człowiek zatęsknił za słowem traktującym o jego hobby. Tak oczywiście teraz mamy fora, portale i wiele innych. Ale to nie do końca to, co by mi odpowiadało. Podcast-ów w naszym rodzinnym języku jakoś nie znalazłem, może po prostu źle szukałem, nie wiem. Jednakże w szumie informacyjnym wyłuskałem coś, co w pewnym stopniu zaspokoiło moje potrzeby – audycja "Tam i z powrotem” w radio Kraków.
Audycja prowadzona przez Marcina Baniaka, z możliwością słuchania online lub ściągnięcia w postaci mp3. Pan Marcin traktował w niej o literaturze Fantasy i SF.
Oprócz recenzji aktualnie ukazujących się pozycji mogliśmy też posłuchać wywiadów z pisarzami i wydawcami traktującymi zarówno o swoich planach na przyszłość jak i o tym, co zdarzyło się wcześniej.
Niestety tak jak w przypadku magazynu fantastyki tak i tu nastały mroczne czasy. Dzisiaj przeczytałem informację, że na czas wakacji program zostanie zawieszony i raczej nie usłyszymy go już na jesieni.
Pozostaje tylko mieć nadzieję, ze stanie się inaczej oraz poszukać jakichś innych audio źródeł.

Zapraszam na stronę audycji, gdzie możecie ściągnąć archiwalne programy

Komentarze

Popularne posty