Karnawał Blogowy RPG #6 - Śmierć w RPG

Śmierć, Panie i Panowie, to właśnie Ona będzie tematem szóstej edycji karnawału. Wydaje mi się, że temat jest na tyle szeroki że każdy znajdzie dla niego odpowiednią formę. Piszcie o śmierci pierwszego bohatera, o tej najbardziej bezsensownej, tragicznej, bohaterskiej. Piszcie o tym jak udało wam się przechytrzyć Żniwiarza, oraz o tym jak los dał wam drugą szanse. Piszcie, czy i w jaki sposób wykorzystaliście motyw śmierci w swoich sesjach.
Karnawał trwa do 22 grudnia, czyli kończymy tuż przed gwiazdką. Linki do wpisów proszę podawać w komentarzach.
#1 Ojciec Kanonik O statystyce
"Niedawno odkurzyłem stareńką, jeszcze PRL-ową teczkę (wiecie, taką siwoszarą z gumką, z której strzelało się kredkami w koleżanki) z napisem Book of Death."
#2 MidMad Klasyczne "In Memoriam..."
"Jane przypomniała sobie zasłyszaną gdzieś bardzo pouczającą opowieść o pewnej sesji WoD i niesamowitym końcu pewnej drużyny."
#3 Omlet O śmierci bohaterów niezależnych
"Jako notoryczny MG pisał będę o śmierci NPCów…"
#4 Paladyn Śmierć na cztery sposoby
"Śmierć postaci na sesji widzę dwojako: albo jako wydarzenie podniosłe, wręcz celebrowane, albo przeciwnie, nieważne, nieistotne, pokazujące miałkość egzystencji i ulotność życia. Sposób opisania zgonu jest zależny od tego, jaką rolę ma on pełnić podczas sesji."
#5 Krzemień O zemście w epickim stylu i narzędziach śmierci
"Bratobójcy użyłem tylko raz, tuż przed śmiercią."
#6 Repek O walce ze śmiercią
"Precz z cywilizacją śmierci", chciałoby się powiedzieć ...
#7 Smartfox O zmianie w podejściu do śmierci graczy
"A mimo to postacie w moich grach giną. Dość długo gram, więc czuję, iż w ciągu tych kilkunastu lat zmieniały się główne przyczyny, które prowadziły do śmierci postaci."
#8 Yarot O istocie śmierci
"W codzienności gracza i Mistrza Gry śmierć jest tak popularna, że czasami staje się pomijalna i traktowana bez należnej jej powagi i odrobiny szacunku."
#9 Enc O tym, że śmierć gracza powinna mieć sensowny powód i o odpowiedzialności MG
"Kiedyś umierało się lepiej. Śmierć bohatera oznaczała o wiele więcej, niż konieczność wylosowania nowego bohatera."
#10 Darken O królikach i o tym, że niepozorna śmierć w RPG może nas natchnąć refleksją
"Jeszcze nigdy nie żałowałem śmierci żadnej postaci niezależnej tak jak wtedy. Zabiłem osobę, którą przecież można było jakoś uratować"
#11 Seji O małej myszcze i braniu odpowiedzialności za swoje decyzje
"Zaryzykowałem i poniosłem porażkę, za którą idą określone przez system konsekwencje. Kiedy gram, stosuję się do zasad, na których użycie wyraziłem zgodę, biorąc udział w sesji."
#12 Zły Janek Przykład jak dobrze można wykozystac motyw smierci
"W tym momencie na moment przestałem opowiadać. Dając graczom chwilę. Pauzując. Po czym każdemu z nich wręczyłem nową kartę postaci."
#13 Neurocide O śmierci systemu
"Systemy RPG rodzą się, żyją i umierają. Dosyć ciekawie wygląda sprawa, jeśli wziąć się za podsumowanie długości życia i statystyk zgonów polskich gier fabularnych."
#14 Behir O wykożystaniu osoby smierci w scenariuszu
"Ale w RPG, zwłaszcza w fantasy można skorzystać ze zmienionego, nietypowego wizerunku. Już od wakacji chciałem poprowadzić sesję, w trakcie której jeden z graczy (ten, który najwcześniej zostałby sprowadzony do stanu, w którym byłby prawie martwy) dostąpiłby spotkania ze Śmiercią twarzą w twarz."
#15 Drozdal Śmierć jako inspirator
"Mam taką teorię, że śmierć (a może raczej jej widmo) w grach fabularnych jest takim cichym katalizatorem..."
#16 Rhamona Umieranie sesji PBF
"Dlaczego sesje na forach padają jak muchy?"
#17 Glinthor Wolne rozważania o śmierci
"Śmierć, z jaką się spotkałem podczas gry w RPG, tak jak w życiu, zawsze wywoływała różne emocje, bądź pobudzała do refleksji i zastanowienia się nad pytaniem: Co dalej?"
#18 Aureus O kilku zasadach jakim u niego podlega śmierć
"Dlatego napiszę konkretnie: gdybym miał stworzyć swoją umowę stosowaną podczas seji, o śmierci napisałbym"
#19 Khaki O budowaniu napiecia
Sztuczka na dobre wykorzystanie śmierci i o tym, że śmierć postaci powinna mieć sens
#20 Borejko O pozbawieniu smierci jej powagi i sprowadzeniu do "stanu" opisującego ciało bohatera
"Śmierć przedstawiana w grach fabularnych dobitnie ukazuje jak płytkie są nasze zabawy. Nie mają nic wspólnego z szacunkiem, lękiem, czy wzniosłością owej chwili."
#21 Ghost Rider O śmierci jako początku w nWoD
"Śmierć w RPG jest tematem powszechnym. Z kolei śmierć BG jest tematem tabu. Jednak mało który z nas zdaje sobie sprawę, że śmierć może być początkiem sesji, a nie jej końcem? Ostatnimi czasy dużo bawiłem się w Świat Mroku"
#22 SIX Trochę o mechanice
"Punkty Życia (Hit Points, Health) są chyba najstarszym sposobem określania jak wiele dzieli bohatera od objęć śmierci."
#23 Misiołak O tym, że bohaterowie nigdy nie umierają
"Prawda jest taka, że bohaterowie nie umierają nigdy. Nie oznacza to bynajmniej, że nie mogą fizycznie umrzeć, lecz przecież istnieją gorsze rodzaje śmierci niż zimna stal wbita w serce."
#24 Chavez Śmierć powinna być zwieńczeniem historii bohatera a nie jej przerywnikiem
"Normalnym chyba jest, że jako gracz nikt nie chce, by jego postać odeszła do lepszego (w teorii) świata."
#25 gan Głos o nie zabijaniu graczy
"Dojrzałem do tego, żeby dostrzec w śmierci ciekawe narzędzie, którym można posłużyć się na sesji."
#26 Magnesus O tym, że błacha śmierc moze zepsuc zabawę, ale ta epicka wręcz przeciwnie
"RPG to zabawa. Dobra, skomplikowana, często przepełniona emocjami, ale ciągle zabawa, gra..."
Żniwiarza ;)
OdpowiedzUsuńA temat fajny. :D
Dzięki już zrobiłem korektę.
OdpowiedzUsuńFajny temat.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy temat - w sam raz na tą Ponurą Y Mhroczną porę roku ;)
OdpowiedzUsuńPierwszy! ;)
OdpowiedzUsuńhttp://bialylew.blogspot.com/2009/11/book-of-death.html
To ja zaraz za tym panem:
OdpowiedzUsuńhttp://kwiatkizsesji.blogspot.com/2009/11/karnawa-blogowy-rpg-6-smierc-w-rpg.html
Trzeci?
OdpowiedzUsuńhttp://omletofon.blogspot.com/2009/11/mord-na-npcu-czyli-kb6.html
Któryś tam (może nawet czwarty?) ze wpisem: http://scrollofskelos.blogspot.com/2009/11/karnawa-blogowy-6-liber-mortis.html
OdpowiedzUsuńŚwietny, bardzo inspirujący temat.
OdpowiedzUsuńZapraszam na swojego Polterowego bloga. MAm problem z wklejeniem linka, wię spróbuję go wpisać:
http://repek.polter.pl/,blog.html?7789
Pozdrawiam!
Zaczynam się martwić, coś mała frekfencja. :-(
OdpowiedzUsuńTake it easy, dopiszą się później.
OdpowiedzUsuńJa dorzucam swój wpis i proszę o dołączenie do zestawienia:
http://smartfox.wordpress.com/2009/12/05/karnawal-rpg-odc-6-smierc-w-rpg/
Pozdrawiam serdecznie
Po raz pierwszy w "Karnawale" - mam nadzieję, że nie będzie odstawać.
OdpowiedzUsuńLink do tekstu w najnowszej odsłonie blogu:
http://lastinn.net/numer-41-that-is-not-dead/
Ufff, w końcu wrzuciłem swój wpis. Link:
OdpowiedzUsuńhttp://3k10.wordpress.com/2009/12/11/kb-rpg-6-smierc-w-rpg/
http://rpg.quickpress.pl/2009/12/karnawal-blogowy/smierc-w-rpg/
OdpowiedzUsuńI ja tez :) http://my.opera.com/Seji/blog/2009/12/12/karnawal-blogowy-rpg-6-smierc-w-rpg
OdpowiedzUsuńI mój mały wkład do tej edycji Karnawału:
OdpowiedzUsuńhttp://nam-tar.blogspot.com/2009/12/zyje-sie-tylko-dwa-razy-kb-6.html
Pozdrawiam serdecznie
Neurocide zaprasza:
OdpowiedzUsuńhttp://rzutkrytyczny.blogspot.com/2009/12/karnawa-6-smierc-przysza-cicho.html
A już myślałem, że śmierć zebrało żniwo i żeście się wykruszyli ;)
OdpowiedzUsuńTo ja też mój wkład chcę mieć. Może nie tak merytorycznie jak większość partycypantów, ale zawsze ;)
OdpowiedzUsuńhttp://zapiskipotwora.blogspot.com/2009/12/karnawa-blogowy-6-smierc-w-rpg.html
I moje trzy grosze
OdpowiedzUsuńhttp://my.opera.com/Drozdal/blog/2009/12/13/karnawal-blogowy-rpg-6-smierc-w-rpg
No i w końcu:
OdpowiedzUsuństrefoblog.pl
:)
Glinthor - odbierasz maile?
http://polter.pl/Aureus,blog.html?7894
OdpowiedzUsuń; )
Videopost:
OdpowiedzUsuńhttp://khakiplaygame.blogspot.com/2009/12/karnawa-blogowy-6-i-khakitrick-9.html
I ja. http://gryfabularne.blogspot.com/2009/12/kb6-ars-moriendi.html
OdpowiedzUsuńJako że czas KB # 6 dobiega powoli końca - dzięki Glinthor za prowadzenie tej edycji!
Wygląda na to, że temat dobrze się przyjął. Tylko frekwencja jakaś niższa, śmierć zebrała swoje żniwo ;-)
OdpowiedzUsuńSmutno się ludziom zrobiło, to nie pisali.
OdpowiedzUsuńFrekwencja frekwenscją ale nie mam zgłoszenia do następnej edycji.
OdpowiedzUsuńCzyżby temat uśmiercił Karnawał? ;)
OdpowiedzUsuńTo tak rzutem na taśmę:
OdpowiedzUsuńhttp://my.opera.com/Misiolak/blog/na-smierc-zapomnialem-kb-6
To jeszcze ja
OdpowiedzUsuńhttp://chavez.asylus.pl/2009/12/kb-rpg6-smierc-w-rpg/
Znów prawie na koniec - muszę zacząć wcześniej pisać te notki karnawałowe :P
OdpowiedzUsuńhttp://bala-gan.blogspot.com/2009/12/kb6-nie-zabijaj.html
Wiedziałem, że dacie mi robotę tuż przed swiętami.
OdpowiedzUsuńnajciekawszy temat jakie można wybrać, tutaj znajdziecie coś podobnego:
OdpowiedzUsuńhttp://poznajdate.com/fydibe.html