Droga ku chwale - Tydzień małych publikacji

Borejko znowu wyszedł z inicjatywą, tym razem mającą na celu rozpropagowanie polskich mało znanych gier RPG. Szczerze mówiąc w pierwszych chwilach postawiłem się w roli czytacza, bo ta strefa rynku jest mi w ogóle nie znana, a tu proszę niespodzianka. Słucham sobie właśnie czwartej części audycji podsumowującej 10 lat wydawnictwa Portal i pada w niej kilka tytułów z "Nowej Fali". Większość z nich jest mi znana za wyjątkiem jednej pozycji, która jakoś nie zapadła mi w pamięci.Nie jestem pewien czy Borejce chodziło o coś takiego ,ale proszę - "Droga ku chwale"



Osobiście nie grałem w ten system i opieram się tylko na tym co znalazłem w sieci.
Akcja 'Drogi' ma miejsce w niezwykłej, magicznej krainie, zwanej przez jej mieszkańców Państwem Środka, Zhongguo. Jest to potężne cesarstwo, założone kilkaset lat temu przez mitycznego władcę, rzekomo potomka bogów. Od tej pory Zhongguo stało się największą potęgą militarną, gospodarczą i ekonomiczną, jaka istnieje w tej części świata. Stolicą cesarstwa jest Wuhan, olbrzymia metropolia, zwana Miastem Tysiąca Snów. W jego centrum znajduje się wielki, ogromny pałac, z którego surową ręką włada swoimi poddanymi Cesarz, Syn Światła.

Daleko na północ od Wuhan leży Tsiengtao, siedziba niewielkiego rodu Hunyuian. Miasto to do niedawna było jednym z wielu prowincjonalnych osiedli, sytuacja zmieniła się jednak kilkadziesiąt lat temu, wkrótce po zakończeniu wojny domowej, jaka trawiła Zhongguo. Przybyli do niego mistrzowie najsłynniejszych stylów walki i zbudowali tu swoje szkoły. Od tamtej pory Tsiengtao zwane jest Miastem Tysiąca Wojowników.

Właśnie w Tsiengtao ma miejsce akcja gry. Jest to niezwykle rozbudowany ośrodek miejski, pełen wspaniałych budynków, takich jak Browar Tsiengtao, pierwszy w całym cesarstwie, poprzez Ogrody Dzikiej Róży, na Jamie Smoka kończąc. W Tsiengtao lub jego okolicy znajduje się największa liczba szkół walki w całym cesarstwie, jest ich dwadzieścia trzy. W Państwie Środka znajduje się ich dwieście, a zatem w Tsiengtao mieści się ponad jedna dziesiąta z nich. To dlatego miasto zwane jest Miastem Tysiąca Wojowników.


Oto kilka recenzji z sieci:
Polter
Gildia


Z tego co sie orientuje grę mozna jeszcze kupić w sklepach internetowych

Komentarze

  1. Grałem,
    Autorzy pokpili sprawę obrażeń i testów walki (te pierwsze są zbyt małe a te drugie zbyt długie). Po za tym mechanika trzyma poziom. Szkoda tylko że tak bardzo poskąpiono opisu świata. Ponoć gdzieś kiedyś w sieci można było znaleźć o tym autoryzowany materiał ale ja go już nie znalazłem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty