Geek 40+

Tak się ostatnio złożyło, że na fali polskiego wydania D&D oraz okrągłej rocznicy Portalu, w sieci pojawiło się trochę wspominek dotyczących dawnych czasów naszego fandomu graczy. W związku z tym, że ostatnio koniunktura mi sprzyja zacząłem regularnie słuchać/czytać owe treści i ........
I to był błąd. No dobra może nie błąd ale znów wprowadziłem się w stan ogólnej melancholii i wspominania jak to było dawniej (oczywiście lepiej). No bo jak tu się trochę nie zamyśleć jeżeli ktoś opowiada o pewnych wydarzeniach tak jakby to była prehistoria a w mojej głowie wydaje się, że wydarzyło się to wczoraj – jednak PESEL robi swoje.
Ale nie piszę tego aby wyżalić się jak to się wzruszyłem. Chodzi mi bardziej o to, że dzięki tym wspominkom młodzi ludzie mogą zobaczyć jak kształtował się nasz światek. Ciekawym w tym wszystkim jest to co możemy wyłowić w tle tych historii a jest tym otoczka tamtych lat – brak internetu, przekazy pocztowe, listy, xero, poczta pantoflowa – dzisiaj ciężkie do zrozumienia. Myślę, że te rzeczy w znaczący sposób przyczyniały się do rozbudzania naszego zapału, zresztą nie tylko naszego bo dotyczy to każdego nietypowego hobby i geek’a lat 80tych i 90tych – tajemniczość, ekscytacja, radość ze zdobycia czegoś nowego które są przeciwnością obecnej ogólnej i szybkiej dostępności wszystkiego.
No tak, znowu ta nostalgia za dawnymi czasami ale to chyba przychodzi z wiekiem. W każdym bądź razie ostatecznie miło się tego słucha/ogląda. Pewnie łatwo się domyślacie o jakie publikacje mi chodzi ale dla tych co nie wiedzą linkuje poniżej. Szczególnie polecam ten drugi.

Portal 20

Historia gier RPG

Jest jeszcze jedno źródło. Tak naprawde to tam powstały pierwsze wpisy o historii RPG. Niestety jest ono niedokończone i takie już pewnie pozostanie, ale więcej dowiecie się tutaj Blog - Błękitny świat


Komentarze

Popularne posty